ŠKODA proizvodi 11-milijunti motor.



Mladá Boleslav, Juli 2013. – ŠKODA je danas proizvela 11-milijunti motor u povijesti svoje tvrtke – 1,4 TSI agregat serije EA211. Agregati se u Mladoj Boleslav proizvode od 1899. godine – najprije za motocikle, a od 1905. godine i za automobile. Trenutno u matičnoj tvornici marke ŠKODA s trake silaze moderne 1,2l i 1,4l varijante serija motora EA211 i EA111. Gotovo 3.600 zaposlenika dnevno proizvodi čak 4.400 jedinica. Svoje znanje na području razvoja i proizvodnje motora češki proizvođač automobila će i dalje širiti.

  • 114 godina kompetencije marke ŠKODA na području razvoja i proizvodnje agregata
  • Prvi ŠKODA agregati bila su dva jednocilindarska motora za motocikle iz 1899. godine
  • Novi centar za testiranje motora u Česani jača tehnološku kompetencije marke
  • 3.600 zaposlenika marke ŠKODA svakodnevno u Mladoj Boleslav proizvodi čak 4.400 benzinskih motora serije EA211 i EA111

ŠKODA je jedan od dizajnera i proizvođača motora s najvećom tradicijom u automobilskoj industriji“, kaže predsjednik uprave marke ŠKODA prof. dr. h.c. Winfried Vahland. „Brojka od jedanaest milijuna proizvedenih agregata od 1899. godine rezultat je 114-godišnjeg češkog inženjerskog umijeća na području razvoja i proizvodnje motora. Ovo znanje ćemo nastaviti širiti u sklopu ŠKODA strategije rasta“, kaže Vahland.

Jubilarni motor je 1,4 TSI agregat serije EA211. Od kraja 2012. godine češki proizvođač proizvodi moderne 1,2 i 1,4 TSI varijante ove serije motora koja se koristi u Volkswagen koncernu. Moderni benzinski motori s direktnim ubrizgavanjem namijenjeni su modelima marki ŠKODA, Audi, Seat i VW. „Proizvodnja motora iz serije EA211 jača našu proizvodnu bazu u Češkoj i naglašava važnu ulogu proizvodnje marke ŠKODA unutar Volkswagen koncerna“, kaže Michael Oeljeklaus, član uprave marke ŠKODA zadužen za proizvodnju i logistiku. TSI motori s četiri ventila po svakom od četiri cilindra postavljaju nove standarde po pitanju energetske učinkovitosti, lagane konstrukcije i snage. Osim toga Česi trenutno proizvode i motore serije EA111.

U okvirima ŠKODA strategije rasta proizvođač želi dodatno povećati svoju kompetenciju na području motora. U tu svrhu je planirana izgradnja novog Powertrain centra u ŠKODA razvojnom centru u Česani, u blizini glavnog sjedišta tvrtke u Mladoj Boleslav. U ovaj pothvat proizvođač automobila je uložio preko 34 milijuna eura – što je trenutno najveća investicija u Češkoj Republici na području razvoja. Novi centar će u osnovi raspolagati s preko 15 postolja za ispitivanje motora snage od 250 do 400 kW. U pogledu sve većih zahtjeva kod globalne primjene motora ovdje će biti moguće razvijati agregate za najrazličitija svjetska tržišta.

Početak proizvodnje motora kod češkog proizvođača automobila bio je 1899. godine, kada su osnivači Václav Laurin i Václav Klement četiri godine nakon osnivanja svojetvrtke, koja se najprije bavila proizvodnjom bicikala, po prvi puta bicikl opremili pomoćnim motorom: takozvani Motocyclette. Za pogon vozila na dva kotača koristili su se alternativno jednocilindarski motori s 1,25 i 1,75 KS. Vozilo je razvijalo maksimalnu brzinu od preko 50 km/h. To je bio početak proizvodnje automobilskih motora u sjedištu tvrtke u Mladoj Boleslav.

Početak motorizacije činio je temelj za jednu od automobilskih tvrtki s najvećom tradicijom na svijetu. 1905. godine Laurin i Klement su pod imenom ‚Voiturette A‘ (francuski: autić, mali automobil) razvili prvi automobil tvrtke – njegov pogon omogućio je vodom hlađeni dvocilindarski motor sa 7 KS i obujmom od 1.100 cm3. Ovisno o verziji snaga motora se na stražnje kotače prenosila pomoću lanca ili kardanskog vratila. Još jedna prekretnica glede motora u početnim godinama dogodila se 1908. godine, kada je proizveden jedan od prvih osamcilindarskih motora na svijetu. 1924. godine su kod Laurina i Klementa s trake sišli čak i motori za zrakoplove.

I nakon spajanja s tvornicama marke ŠKODA 1925. godine, razvoj motora je i dalje imao jednako veliku ulogu. U 1930-im godinama ŠKODA je između ostalog bila zapažena i zahvaljujući snažnim trkaćim automobilima. Nakon Drugog svjetskog rata, 1964. godine najveći iskorak u razvoju predstavljao je prvi stražnji motor. 1987. godine uslijedio je povratak prednjem motoru. Glavni okidač za modernu proizvodnju agregata bilo je spajanje s Volkswagen koncernom 1991. godine.