Izvanredni ŠKODA klasici na izložbi Rétromobile



Na ovogodišnjoj izložbi oldtimera Rétromobile u Parizu koji će se održati tokom Marta 2014. godine, marka ŠKODA pokazat će četiri klasika iz svoje 119-godišnje povijesti preduzeća. Prezentacijom vozila u različitim fazama restauracije češki proizvođač automobila istovremeno naglašava svoju nadmoćnu kompetenciju na području vjerne restauracije povijesnih automobila.

Izložba Rétromobile u Parizu jedan je od najvažnijih sajmova oldtimera u cijelom svijetu i ove godine se održava već 39. put. „Prezentacija marke ŠKODA na izložbi Rétromobile za nas je svake godine novi izazov,“ rekao je Michal Velebný, voditelj restauracijske radionice ŠKODA muzeja, „u ovoj godini predstavit ćemo rad naših predaka, ali i radove stručnjaka naše restauracijske radionice“.

Najstariji eksponat na ŠKODA štandu je 90 godina stari Laurin & Klement 210. Ovo otvoreno vozilo proizvedeno je 1924. i u listopadu iste godine prodano čehoslovačkom Ministarstvu obrane. Automobil iz ŠKODA muzeja je osim nedostajuće instrumentne ploče u potpunom stanju i pripada oldtimer kategoriji ‚Nađeno u ropotarnici’. Karoserija je i nakon devedeset godina obojana u originalnoj boji petrolej koja je bila uobičajena za vojna vozila. U svom 90-godišnjem životu L&K 210 morao je puni toga podnijeti. Tako na rešetci hladnjaka možete vidjeti rupe od pucnjeva – očito je u svojoj vojnoj službi često i bio meta.

Osobito rijedak primjerak je i aerodinamični automobil ŠKODA 935 iz godine 1935. U Parizu prikazani 935 jedini je sačuvani primjerak u svijetu i odraz je vrlo promjenjive povijesti. Nakon premijere na automobilskom sajmu u Pragu 1935. ovaj prototip promijenio je nekoliko vlasnika. 1968., tada novoosnovani ŠKODA muzej, kupio je ovaj automobil. Trenutačno se na njemu vrši sveobuhvatna restauracija – odmah nakon izložbe Rétromobile ovaj aerodinamični automobil dobit će novo lakiranje.

U Parizu su također dva kompletno restaurirana vozila, ŠKODA Superb 4000 (tip 919) iz godine 1940. sinonim je za luksuz iz predratnog razdoblja. Smeđe lakirana limuzina – ako nije na putu – sastavni je dio postave ŠKODA muzeja u Mladá Boleslavi. Model ŠKODA Superb 4000 pokreće V8 benzinski motor snage 96 KS s obujmom od 3991 cm3. Svojevremeno proizvedeno je svega desetak ovih vozila.

Miljenik oldtimer scene je ŠKODA Felicia. Posjetitelji u Parizu imat će priliku diviti se crveno lakiranom primjerku iz godine 1960. koji je restauriran s mnogo ljubavi. Vozilo je u privatnom vlasništvu francuskog državljanina. Svojim elegantnim oblikom karoserije Felicia će osvojiti ljubitelje oldtimera već na prvi pogled. Ukupno je ŠKODA između 1959. do 1964. proizvela oko 15.000 primjeraka. Osim modela sa sklopivim krovom uz nadoplatu bilo je moguće naručiti tvrdi krov koji je omogućavao korištenje vozila tijekom cijele godine. Kabriolet iz Mladá Boleslave vrlo je tražen među kolekcionarima. Cijene su u posljednjim godinama naglo narasle. Felicia teži svega 930 kg, a postiže maksimalnu brzinu od 130 km/h. Vozilo je motorizirano 4-cilindričnim benzinskim motorom snage 50 KS s obujmom od 1089 cm3.

Malen, ali pozornosti vrijedan. Ovo se odnosi na specijalni ŠKODA eksponat na izložbi Rétromobile. Riječ je o dječjem automobilu koji je izrađen u mjerilu 1:2 i pogonjen s 12-V elektro-motorom iz godine 1940. Vjerna je replika modela ŠKODA Popular.

Škoda muzej svojim sudjelovanjem u izložbi Rétromobile u Parizu na početku Classic godine 2014. šalje snažan signal širokoj publici i stručnom auditoriju kako je prisutan i aktivan u brojnim područjima. Muzej u Mladá Boleslavi temeljito je moderniziran u 2012. i otad sjaji u novom ruhu. Kod kuće, u jednoj od najstarijih tvornica poduzeća, novi ŠKODA muzej prezentira u suvremenom i emocionalnom obliku vrhunce povijesti poduzeća kao i velike prekretnice u proizvodnji automobila. Neka od tih velikih postignuća moguće je redovito razgledati i izvan muzeja, bilo na izložbama ili na renomiranim skupovima ili oldtimera relijima. Pobliže informacije o ŠKODA muzeju naći ćete na adresi http://museum.skoda-auto.com