Nova ŠKODA Octavia Scout: pravi pustolov za porodicu i slobodno vrijeme



› Snažan offroad izgled s novim stilskim elementima marke ŠKODA

› Uvjerljiva prikladnost za loše ceste, izvrsna sposobnost vozila za savladavanje uspona i vučna sila

› Najmodernija tehnika pogona na sve kotače na bazi inovativne Haldex spojke 5. generacije

› Za čak 20 posto ekološki prihvatljivija tri motora s većom snagom; premijera za 2,0 TDI/135 kW motor s DSG mjenjačem i 4×4 pogonom na sve kotače

› Malo više od običnog automobila’: puno prostora, rješenja ‚Simply Clever’, vrhunska sigurnost

„Kao crossover karavan s izuzetno svestranom primjenom nova ŠKODA Octavia Scout pokazuje snagu marke ŠKODA“, kaže prof. dr. h.c. Winfried Vahland, predsjednik Uprave marke ŠKODA. „Ime ‚Scout’ morate kod Škode zaslužiti. Octavia Scout je snažan model s impresivnim karakteristikama pogona na sve kotače i najboljim vrijednostima glede sposobnosti vozila za savladavanje uspona, vučne sile i razmaka od tla. Ovaj automobil ispunjava najveće zahtjeve po pitanju tehnike, estetike i životnog stila te predstavlja dobar odgovor na sve veće želje kupaca u pogledu atraktivne individualizacije naših vozila“, kaže prof. dr. Vahland.

Nova Octavia Scout dostupna je isključivo na bazi varijante Octavia Combi. Uvođenje na tržište slijedi od kolovoza 2014. godine. Od 2007. godine Octavia Scout čini neizostavan sastavni dio palete modela marke ŠKODA. S drugom generacijom modela Scout ŠKODA AUTO a.s. žele još više povećati uspjeh svog multitalenta. Od 2007. do kraja 2013. godine ŠKODA je kupcima diljem svijeta isporučila 53.600 modela Octavia Scout. To je gotovo osam posto ukupnih isporuka modela Octavia Combi u istom razdoblju.

Jak karakter

Nova ŠKODA Octavia Scout je automobil s vlastitim zahtjevom – samouvjeren i nezamjenjiv. „Octavia Scout pokazuje karakter: upečatljiv izgled i tehnika pogona na sve kotače optimalno su usklađeni“, kaže glavni dizajner marke ŠKODA Jozef Kabaň.

Prednji dio se ističe zahvaljujući impresivnom braniku s crnom plastičnom oblogom, koji je specifičan za model Scout. Donji prednji dio dobiva offroad umetak srebrne boje. Tu su i svjetla za maglu s oštrim linijama i dizajnom specifičnim za model Scout. Rešetka hladnjaka nosi pločicu s natpisom Scout.

Upečatljiva karakteristika pogleda s boka je crna plastična obloga pragova vrata i kućišta kotača, koja se proteže preko obiju strana vozila. Tu su i bočne zaštitne letvice od crne plastike, kućišta vanjskih zrcala u aluminijskom dizajnu, a opcionalno u aluminijskoj optici i uzdužni krovni nosači.

Razmak od tla nove ŠKODA Octavije Scout je sa 171 mm u usporedbi sa standardnom Octavijom povećan za ukupno 31 mm. Dio serijske opreme čini paket za loše putove s dodatnom zaštitom podvozja. Dio serijske opreme čine također i 17“ aluminijski naplatci i gume veličine 225/50 R17.

Stražnji dio ŠKODA Octavije Scout je jasno, sistematično i precizno oblikovan. U upečatljivom braniku su desno i lijevo integrirana dva reflektirajuća katadioptera (mačje oči). Donji dio branika s crnom oblogom također dobiva u sredini offroad umetak srebrne boje.

Unutrašnjost vozila je posebno individualizirana za izvedbu Scout. U to se ubrajaju specifične ulazne letvice s natpisom Scout i ukrasne letvice u dizajnu specifičnom za model Scout. Trokrako kolo upravljača i vrh ručice mjenjača označeni su amblemom Scout. Armaturna ploča je dostupna u klasičnoj crnoj boji ili u kombinaciji crne / smeđe boje. Za sjedala su u ponudi presvlake od smeđe tkanine ili u izvedbi kože / Alcantare (smeđa ili crna boja).

Octavia Scout nudi jednako izvanredne prostorne uvjete kao i Octavia Combi. Putnički prostor se ubraja među najveće u svojoj klasi zahvaljujući najboljim vrijednostima glede dužine unutrašnjosti vozila (1782 milimetra), slobodnog prostora u području koljena straga (73 milimetra) i slobodnog prostora u području glave sprijeda i straga (983 odnosno 995 milimetara). Kapacitet prtljažnika iznosi 610 litara, a s preklopljenom stražnjom klupom čak 1740 litara. S preklopljenim suvozačevim sjedalom moguće je transportirati predmete dužine do 2,92 metra.

Tu je i čitav niz elemenata ‚Simply Clever‘ poput dvostrane podne obloge u prtljažniku, sklopivog cargo elementa, strugalice za led u poklopcu spremnika za gorivo, držača za sigurnosni prsluk ispod vozačevog sjedala, pretinca za otpad te brojnih pretinaca za odlaganje.
Za ŠKODA Octaviju Scout dostupna je čitava paleta vanjskih boja namijenjena modelima Octavia: četiri uni boje (uključujući novu Laser bijelu boju) i devet metalik boja.

Izvanredne performanse zahvaljujući najmodernijoj tehnici pogona na sve kotače Haldex spojke 5. generacije

Octavia Scout isključivo je dostupna s pogonom na sve kotače. Najbolje performanse i vrhunsku trakciju jamči moderna tehnika pogona na sve kotače na bazi Haldex spojke 5. generacije. Raspodjela snage na četiri kotača uvijek se odvija ovisno o situaciji. Idealan pogonski moment za stražnju osovinu izračunava se putem upravljačkog uređaja. U usporedbi s Haldex spojkom 4. generacije, koja se dosad koristila u Octaviji Scout, nova tehnika je k tome lakša za 1,4 kg.

ŠKODA Octavia Scout je pravi tegljač, koji s čak dvije tone vuče 25 posto više nego dosad. Odlična je i sposobnost vozila za savladavanje uspona. Zahvaljujući većim kutovima nagiba od 16,7 stupnjeva sprijeda i 13,8 stupnjeva straga češki izviđač bez poteškoća svladava i strmije, zahtjevnije terene. Stabilno ponašanje prilikom kretanja pri manjim brzinama podupire elektronička blokada diferencijala ( EDS), koja čini dio serijske opreme u Octaviji Scout.

Nova Octavia Scout raspolaže dvostupanjskom Elektroničkom kontrolom stabilnosti (ESC). Pri tome se pritiskom na gumb sustav može prilagoditi određenim situacijama u vožnji.

Tri motora; premijera za 2,0 TDI/135 kW motor s DSG mjenjačem i pogonom na sve kotače

Za novu ŠKODA Octaviju Scout se koriste tri motora: dva dizelska i jedan benzinski. Agregati su snažniji i istovremeno štedljiviji nego motori koji su se dosad koristili kod prethodnog modela. To je moguće zahvaljujući smanjenju težine za čak 29 kg, poboljšanjima tehnike pogona na sve kotače i korištenju učinkovitih Green tec motora sa serijskim automatskim start-stop sustavom i rekuperacijom. Sva tri motora ispunjavaju normu EU 6, koja vrijedi od rujna 2014. godine.

Vrhunski dizelski motor je 2,0 TDI/135 kW (184 KS) s atraktivnom kombinacijom automatskog 6-stupanjskog automatiziranog mjenjača s dvije spojke (DSG) i pogona na sve kotače. Motor se u ovoj kombinaciji općenito koristi po prvi puta u nekom modelu marke ŠKODA. Kombinirana potrošnja iznosi samo 5,1 l/100 km. To odgovara CO2-emisijama od 134 g/km.

2,0 TDI/110 kW (150 KS) motor dostupan je isključivo s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. On ostvaruje potrošnju od 5,1 l/100 km i CO2-emisije od 129 g/km.

U benzinskoj varijanti Octavia Scout je dostupna s 1,8 TSI/132 kW (180 KS) motorom s automatskim 6-stupanjskim DSG mjenjačem. Kombinirana potrošnja iznosi 6,9 l/100 km, a CO2-emisije dosežu vrijednost od 158 g/km.

Vrhunska sigurnost i udobnost

Sigurnosna tehnologija nove ŠKODA Octavije Scout postavlja mjerila. Putnike u slučaju sudara štite do devet zračnih jastuka i moderni sigurnosni pojasevi u 3 pričvrsne točke. U ponudi je osim toga i čitav niz novih sigurnosnih sustava potpore: Front Assistant s funkcijom kočenja u nuždi, Lane Assistant (potpora zadržavanja vozila na voznom traku), multikolizijska kočnica s automatskom regulacijom kočenja kod sudara, Crew Protect Assistant za osiguranje vozila u slučaju sudara i Driver Activity Assistant (sustav prepoznavanja umora).

Zahvaljujući modernom voznom postroju s inovativnim osovinama nova ŠKODA Octavia Scout oduševljava s izvrsnim performansama u gotovo svakoj situaciji. Kao stražnja osovina se koristi inovativna osovina s više spona. MacPherson prednja osovina s donjom trokutastom poprečnom sponom smanjila je svoju težinu za 2,8 kg u odnosu na prethodni model, koji se dosad koristio.

Za novu Octaviju Scout dostupni su osim toga i brojni elektronički komforni sustavi: Adaptive Cruise Assistant (Automatska regulacija razmaka), Intelligent Light Assistant (potpora za duga svjetla), Automatic Parking Assistant (potpora pri parkiranju) i Traveller Assistant sa sustavom prepoznavanja prometnih znakova. Nova Octavia Scout po želji raspolaže automatskim sustavom zaključavanja i pokretanja KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System). Vozilo k tome opcionalno dobiva Optical Parking Assistant (kamera za vožnju unatrag) i 3-krako višenamjensko kožno kolo upravljača u dizajnu specifičnom za model Scout. Novitet kod radiouređaja Swing je 5“ zaslon u boji osjetljiv na dodir.

Nova ŠKODA Octavia odlazi u izviđače. Individualno svestrano vozilo oduševljava izvrsnim performansama i na zahtjevnijim putovima, snažnim pogonom na sve kotače i robusnim offroad izgledom. Istovremeno se vrijednosti emisija i potrošnje nove Octavije Scout smanjuju u usporedbi s prethodnim modelom za čak 20 posto. Ovaj crossover nudi osim toga izuzetno puno prostora, maksimalnu funkcionalnost, vrhunsku sigurnost, najmodernije sustave sigurnosti i komforne sustave te izvanredan omjer uloženog i dobivenog.