Nova Škoda Fabia



Česima u Škoda Autu se "žurilo" pa su predstavili prve službene fotografije noviteta - Potpuno novu Fabiju. Treća generacija ovog modela nimalo ne liči na aktualni primjerak i to je ono što će sve oduševiti iako je podloga na kojoj su oni građeni potpuno ista.

Stvar od koje smo strahovali kada je krenula sva ta priča oko nove Fabije jest kako bi ona mogla ispasti tek kao hatchback model većeg Rapida. Na naše, ali i veselje svih ostalih to se nije dogodilo i nova Fabija izgleda originalno svježe i itekako svoje, te ni u najmanju ruku ne liči na model koji smjenjuje.

Ono što je Škoda uspjela napraviti jest svoj praktični model učiniti dinamičnijim, sportskijim i dati mu ono nešto što imaju znatno skuplji automobili. Podataka o novoj Fabiji iz službenih izvora još uvijek manjka. No i prve fotografije su nešto pa ćemo za sada u njima uživati.

Osnovni model pokreteti će 1.0 MPI trocilindrični agregat sa 60 KS, a u ponudi benzinaca naći će se i 1.2 TSI motori (90 i 105 KS), te potpuno novi Common Rail Diesel agregat 1.4 TDI (75 i 90 KS).

Zvanično predstavljanje nove Fabije očekujemo na sajmu automobila u Parizu početkom Septembra 2014.

...................................................................................................................................

Pitanje: studija dizajna ‚ŠKODA VisionC’ je prije nekoliko mjeseci prvi puta omogućila uvid u buduće stilske elemente marke ŠKODA. Na koji način nova ŠKODA Fabia pokazuje ovaj iskorak?
Jozef Kabaň: sa studijom dizajna ‚ŠKODA VisionC’ pokazujemo način na koji ŠKODA uspijeva spojiti visoku funkcionalnost s ekspresivnijim, oštrijim i emocionalnijim dizajnom. Ovaj novi smjer u dizajnu predstavlja sljedeći korak u razvoju naše marke. Nova ŠKODA Fabia po prvi puta poseže za ovim stilskim elementima. S dizajnerskim elementima studije dizajna ‚ŠKODA VisionC’ njezin dizajn postaje izražajniji, dinamičniji te naglašeniji u sportskom smislu.

Pitanje: Zašto više emocija?
Jozef Kabaň: zahtjevi prema automobilskoj marki i njezinom dizajnu s vremenom se razvijaju. Zahvaljujući visokoj funkcionalnosti i natprosječnoj ponudi prostora ŠKODA je zadnjih godina uspjela izgraditi ime. Osjećamo da je došlo pravo vrijeme za još snažnije povezivanje funkcionalnosti naših automobila s izražajnim, emocionalnim dizajnom. Možemo reći da se donekle vraćamo našim korijenima. ŠKODA je u prošlosti proizvodila izuzetno emocionalne automobile orijentirane prema dizajnu. Primjerice legendarni ŠKODA Popular Monte Carlo iz 30-ih godina. Ovaj zahtjev želimo i danas ispuniti.

Pitanje: idu li veće emocije na teret praktičnih vrijednosti nove Fabije?
Jozef Kabaň: Ne, naprotiv. Uz svu emocionalnost, ŠKODA Fabia bila je i ostat će i više no vjerna svojim osnovnim vrlinama te će postati prostrana, praktična, štedljiva i inteligentna kao nikada do sada. Unatoč dinamičnijem dizajnu, poboljšali smo ponudu prostora na važnim područjima. Prtljažnik je porastao i postao najveći utovarni prostor u segmentu, dok je putnički prostor postao širi i duži. U tu svrhu je uvedeno čak deset novih ‚Simply Clever’ rješenja, među kojima je i, po prvi puta u nekom modelu ŠKODA, MirrorLink tehnologija, pomoću koje se pametni telefon može spojiti s vozilom. Ovo malo vozilo je k tome štedljivije za čak 17 posto, a dobilo je i inovativne sustave potpore iz viših klasa vozila. Naša nova Fabia dokazuje: emocionalnost i funkcionalnost izvanredno se upotpunjuju.

Pitanje: što je s dizajnerskog gledišta posebno na novoj ŠKODA Fabiji?
Jozef Kabaň: prilikom razvoja treće generacije Fabije više pažnje smo posvetili sportskim karakteristikama te smo automobil dizajnirali općenito ‚energičnije’. Rezultat je novo, svježe i moderno malo vozilo, koje u svom segmentu postavlja nova mjerila.

Pitanje: s kojim dizajnerskim elementima ste to postigli?
Jozef Kabaň: najprije smo još više „zategnuli“ proporcije vozila. Nova ŠKODA Fabia je niža i šira nego do sada te tako jako dobro naliježe na cesti. Tu su i oštri rubovi, jasne linije i kristalni elementi. Na taj način postižemo veće kontraste i vrlo izraženu igru svjetla i sjene. Sve to automobilu pruža samouvjeren vlastiti karakter.

Pitanje: automobil djeluje znatno samouvjerenije nego do sada. Jesu li razlog tome samo nove proporcije?
Jozef Kabaň: Ne samo. U prednjem dijelu vozila smo primjerice elemente rešetke i glavnih svjetala dizajnirali vizualno jače od grafičke cjeline. Time se naglašava širina vozila, jednako kao i poklopac motora snažnih obrisa s dva karakterna žlijeba na bočnim stranama. Efekt pojačavaju široka prednja glavna svjetla oštrih linija te svjetla za maglu naglašene širine. Snagu pokazuje i jasan vodoravan raspored stražnjeg dijela vozila. Snažna silueta s visokom, oštrom tornado linijom dodatno osigurava dinamiku.

Pitanje: sve više kupaca želi svom automobilu dati osobnu notu. Što po tom pitanju nudi nova Fabia?
Jozef Kabaň: nova Fabia se može individualizirati više no ikada. Na raspolaganju će biti 15 vanjskih boja i poseban koncept boja s mogućnošću individualnog odabira boje krova te boja za naplatke i vanjska zrcala. Nudimo tri linije opreme te brojne varijante za oblikovanje unutrašnjosti vozila.

Pitanje: koje značenje imaju kristalni elementi?
Jozef Kabaň: ŠKODA je ponosna na svoje češke korijene. Oštre linije, profilirani obrisi i fino brušena glavna svjetla nove Fabije aludiraju na češko staklarsko umijeće te oduševljavaju maksimalnom preciznošću i najkvalitetnijom izvedbom. Posebno svijetlu točku predstavljaju stražnja svjetla.